Taas on tullut vähän ommeltua, kokeilin tehdä norsun ja ihan hyvin se onnistui. Tämä menee samaan perheeseen kuin aikaisemmin tekemäni pöllö, mutta tämän saa vastasyntynyt pikkusisko :)

    I tried an elephant this time, and I think it turned out pretty well :) This will go to the same family as the owl I made earlier, to a newborn babysister.

   Toteutin norsun vohvelikankaasta, johon on ultrahelppo kirjoa kuvioita. Tuli jotenkin tosi nostalginen olo kun kirjoi noita kuvioita vohvelille; sitä me aina tarhassa tehtiin :) Norsun toinen puoli on pinkki, toinen keltainen, toisella puolella lukee emma, toisella elefantti. Korvantaustat on molemmat oliivinvihreää kangasta jota löysin tilkkujen seasta.

    The elephant is made of waffle cloth, which is supereasy to embroider. I had a very nostalgic feeling while embroidering this to waffle cloth; we used to to it in kidergarten :) The other side of the elephant is pink, the other one is yellow, and on the other side it says 'emma', on the other 'elefantti' (elephant).  

   Koristeina on askarteluun tarkoitettuja kangaskukkasia, jotka on ensin ommeltu kiinni koneella ja nappi laitettu päälle vain koristeeksi. Häntä on tavallinen nyörinpätkä jonka löysin äitin kätköistä :) 

   Those fabric flowers are meant to be used in scrapbooking or cardmaking etc., but I thought they'd be just great in sewing too :) 

    

 

    Ommellessa korvat eivät osuneetkaan kohdalleen, ja näytti tosi tyhmältä kun toinen korva oli 5 senttiä taaempana kuin toinen, ja hetken olin jo ihan lannistunut. Sitten keksinkin että ompelen korvien päälle jonkun aikaa sitten virkkaamani hatun, jonka olin tehnyt ihan vaan kun ei ollut muutakaan tekemistä, ja nyt korvien epätasaisuutta ei oikeastaan edes huomaa :))

    I couldn't get the ears to go side by side, and for a while I was really frustrated. Then I figured to sew a hat (that I had crocheted a while ago) over the ears, and now you can hardly notice that the ears are not exactly even ;)