Mä olen noin puoltoista vuotta harrastanut nukkekoteilua, mutta harvemmin (=ei koskaan) tulee nukkikseen tehdyistä jutuista laitettua juttua blogiin. Tai no eihän mulla vielä ole nukkekotiakaan, tosin se odottaa ihan melkeen valmiina Loviisassa tekijänsä luona :) Jos oikeen ymmärsin niin vaan jotain ovien saranointia ja väliseinien laittoa on jäljellä. Ja siksi olen ajatellut että kun saan nukkiksen kotiin asti niin perustan sitten ihan nukkisblogin, siihen asti laitan näitä nukkisjuttuja tänne. Jos laitan.

  Tänään katottiin veljen kanssa heti aamusta Potter & Puoliverinen prinssi, pääsiäismunia mutustellen c(: Ja kuten aina kun katon Pottereita, nukkis alkaa himottaa, kun mun nukkekodistahan tulee velhoperheen koti. Niistä leffoista (ja kirjoista!) saa aina niin ihania ideoita! Tuosta Puoliverisestä pitää kyllä mainita että se on yks niistä leffoista joka saa tipan joka näkökerralla linssiin. Vaikka ei oo mun mielestä ihan parhaalla tavalla toteutettu kirjasta (ainakaan se loppu), niin kun on lukenut kirjan ja tietää lisää koko tarinasta ei Dumliksen kuollessa voi pysyä viilipyttynä! Ja mun Puoliverinen prinssi-kirja... no, sanotaanko että ne loppu sivut on kärsineet kosteusvaurioita...

  Mutta, siis tällaista on tänään puuhattu, innostuimpa vielä kuvaamaan vaiheetkin jos joku haluaa tietää:

Eli kukkateippiä rutistetaan palloksi.

Painellaan ja pyöritellään tiukaksi ja painetaan palloon kuoppa.

Sitten tedään pallolle kaveri, vähän pienempi.

Rutistetaan uudesta pallosta kartio ja liimataan se ekaan palloon.

Leikataan hammastikuista kärjet pois.

Tökitään kärjettömimllä tikuilla reikiä palloon, liimataan kärjet reikiin ja väritetään/maalataan ne.

Päällystetään pallo liimalla.

Upotetaan pallo ruohoaineeseen. (ostin hobby pointin pienoismalli osastolta)


 

Myös aukko päällystetään ruohoaineella.

Tein tämän ruukun pääsiäismunan yllätyksen kuoresta, jonka reunat sain tasaisiksi pannulla leivinpaperiin painaen. Kahvinpuruja mullaksi, sinistä kukka-ainesta päälle, voi olla olevinaan vaikka jotain harvinaista sammalta tai sientä :) Niin ja liimaa sekaan.

Tehdään pallolle hampaat aukon kohdalle hammastikkujen kärjistä, maalataan silmät ja tökätään märkään maaliin yhdet kahvinpurut, työnnetään pallo vartta myöten kahvinpuruun: ja hirviökaktus on valmis! Siitä tuli mun mielestä aikasta söpönen ;)

Oli muuten aika hyvä munasaalis tänä vuonna (: